Proč si sjednat životní pojištění
V České republice je platných asi 6 milionů smluv o životním pojištění. I z tohoto čísla je patrné, že se jedná o jeden z nejžádanějších produktů pojišťovacích společností. Stejně tak ale platí, že řada lidí nemá příliš dobrý přehled o tom, co vlastně jejich smlouva o životním pojištění říká, na co by měli nárok a co naopak jejich životní pojištění nepokrývá. Co je tedy třeba vědět o životním pojištění.
Životní pojištění: co je to?
Životní pojištění je typ pojistné smlouvy, který pokrývá životní situaci, kdy pojištěnec utrpí tak vážné zranění (případně onemocní), že není dále schopen vykonávat svoje povolání a vydělávat. Taková situace je pro člověka samozřejmě vždy problematická, neboť bez příjmů, na které byl zvyklý, se mohou objevit pro něj i jeho rodinu doslova existenční potíže.
To samé platí samozřejmě i v případě úmrtí. Rodina potom díky penězům z pojištění může překlenout období, ve kterém přijde o příjmy zesnulého člena rodiny. Životní pojištění je tak důležitou součástí života, který je zodpovědný vůči nám samotným, anebo našim rodinám. Jako vždy ale platí, že člověk by neměl podepisovat první smlouvu, kterou mu pojišťovna nabídne. Vždy je velmi důležité přesně vědět co a proč podepisujeme. Jinými slovy, klient by si měl být jistý, že výhodnější smlouvu prostě nenajde.
Co čekat od životního pojištění?
Vybírat nejvýhodnější a nejlepší životní pojištění rozhodně neznamená nechat si od srovnávače poradit nejlevnější produkt. Jedná se vždy o hledání životního pojištění, které za výhodnou cenu nabídne klientovi takové podmínky, které budou nejvíce odpovídat jeho potřebám a požadavkům.
Co ale znamená výhodné životní pojištění? Jedná se o takové pojištění, které skutečně zajistí klienta nebo jeho rodinu v případě, že dojde k úrazu, onemocnění nebo úmrtí. Zásadní podmínkou ale je, aby smlouva neobsahovala žádné skryté výjimky z plnění, resp. klient by měl mít jasno v tom, jak konkrétně tyto výjimky fungují a co pro něj znamenají.
Při výběru by měl klient také věnovat pozornost tomu, jaké výhody daná pojišťovna nabízí a zda by se nemohli týkat i jeho. Může se jednat o bonusy pro nekuřáky, fyzicky aktivní apod. V dnešní době již některé pojišťovny umožňují, aby např. fitness náramek komunikoval s aplikací pojišťovny a klient potom obdrží bonus i za každé běžné proběhnutí se po práci.
Je také velmi důležité, aby klient skutečně pojišťovně sdělil všechny požadované informace tak, jak odpovídají skutečnosti. Pokud by došlo k zamlčení některé podstatné informace, pojišťovna by ve chvíli, kdy by mělo přijít na vyplacení pojistky, dostala do ruky mocnou zbraň a důvod, proč pojistné krátit, případně vůbec nevyplatit. Tomuto riziku je třeba se vyhnout.